Breien




De laatste tijd ben ik meer en meer aan het breien. Ik kon wel een rechte steek, maar daar mee was dan ook alles gezegd :-) . Ik weet eigenlijk niet waarom ik terug ben begonnen (ok, eigenlijk weet ik het wel ;-)) Maar als ik aan breien denk, denk ik automatisch aan winter, en het is zomer (nu ja, wat zomer mag voorstellen... regen). Ik was een paar blogs aan het opzoeken en was eigenlijk een beetje van plan te leren haken (wat niet gelukt is :-)). Tot ik op een brei-blog kwam. Dit leek me allemaal wel leuk maar... ik begreep er NIETS van, maar dan ook niets.Dus zocht ik op Youtube en nog wat andere blogs het aller begin: hoe zet je nu in hemelsnaam zo een breiwerk op...Ik had het al redelijk snel beet. Daarna vroeg ik me af hoe je moest afkanten (je breiwerk afzetten) ook dat ging redelijk vlot. Maar dan die averechtse steek ... het wilde maar niet lukken. Dus daarom ben ik de volgende dag naar de bib gegaan en heb de 2 brei boeken van Véronique Leysen (Maurice) gehaald. Wat een verheldering! Hopla daar was de averechtse steek ;-) en dan volgt al de rest natuurlijk...
Wordt vervolgd ;-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn breiproject #18: een super makkelijk vest en een toffe muts! (verwijzing naar gratis patroon)